Tuesday, February 17, 2009

Asyik Terlupa & Alpa

I find it impactful and heart moving:





JALAN MENUJU ALLAH



aku impikan diriku

yang sentiasa ghairah bertasbih

mengadu rindu kepadaNya

mengasihiNya sepenuh jiwa dan raga

mencintaiNya sekuat hati



aku impikan diriku

yang sentiasa mengalirkan air mata

akibat rindunya aku kepada penciptaku

akibat malunya aku kerana sering berbuat maksiat

akibat segannya aku kerana sering menipu kecintaan ku kepadaNya



aku impikan diriku

yang hatinya sentiasa bergetar

apabila nama Tuhanku disebut

jantungku berdegup kencang

bila disebut azabnya

tetapi tenang semula

bila bercerita kasih sayangNya yang Maha Luas



aku impikan diriku yang setiap detik mengingatiNya

akan nikmatnya yang tidak terhingga

kerana aku tiada apa-apa

Dialah yang Maha Pemberi



aku impikan diriku

yang sentiasa bertawakkal padaNya

Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buatku

Maha suci dari menzalimiku

Kerana Dia penciptaku

yang penuh dengan kecintaan

kepada makhlukNya



*dipetik dari penanda buku Diari Islam 2009

No comments: