Saturday, January 24, 2009

kembali ke kaedah dulu : berurut

Bro A (anak sulung):saya dah bawa bapa saya ni jumpa doktor pakar,mcm2 ubat yg diberi.kalau berurut ni boleh jamin ke bapa saya sehat?

Tukang Urut: tuan, saya dah mengurut lebih 15 tahun, macam2 penyakit saya jumpa. penyakit bapa tuan ni antara lain kesan sampingan ubat hospital. cuba tuan tanya doktor, pasti dia tak dpt nafikan. kalau dpt amalkan berurut inshaAllah boleh pulih

Bro A: saya tanya adik saya dulu ye.

Saksi kejadian (ya'ni saya): .. kalau tak kerna disuruh isteri ke sekian kalinya, saya tak kan pergi berurut. tempat berurut pun dekat shj, 10 minit dari rumah.

memang saya liat utk berurut, tak percaya pun ya juge, yg sebenarnya, takut sakit berurut tu.

PENGUMUMAN: saya baru shj selesai melengkapkan 3 hari berurut secara refleksiologi dan alhamdulillah, badan rasa ringan dan lega. kata si tukang urut, kalau dpt amalkan sebulan/setahun sekali pun takpe, atau jika rasa bdn tak sedap, dtglah berurut.

PUNCA SAYA PERGI BERURUT: dengan tdk semena2, rasa kebas dari pinggang ke bawah, kemudian dari pinggang ke atas. Bila dah sakit baru mau ingat.

NOTA KAKI: badan kita hak kita jgn sampai terlupa beri badan haknya

1 comment:

kunangkunang said...

Pergi sebulan sekali ye bang , jangan setahun sekali.. or jgn tunggu badan x sedap baru nak pegi ..